ILT start met digitale inspectie van tachografen
Sinds 16 augustus kunnen bedrijven in het wegvervoer van de inspectie het verzoek ontvangen om hun tachograafbestanden digitaal aan te leveren via een webformulier. De ILT analyseert hiermee in hoeverre deze bedrijven de regels voor de rij- en rusttijden in het wegvervoer naleven.
Voordelen digitale inspectie
Projectleider Martijn Klaassen legt de voordelen van dit onlinesysteem uit: “Efficiency en effectiviteit staan voorop, voor ons als ILT, maar zeker ook voor de ondernemers. De bedrijven kunnen snel en simpel hun bestanden met ons delen, zonder dat er een inspecteur bij hen langs hoeft te komen, wat vaak een tijdrovend bezoek is. Goede naleving zorgt immers voor minder inspecties. Wij kunnen de gegevens sneller verwerken en krijgen zo een beter inzicht in de naleving binnen de markt.”
Terugkoppeling bevindingen
“Het voordeel is ook dat de bedrijven zelf snel inzicht krijgen in hoe ze het doen als het gaat om de naleving van de rij- en rusttijdenâ, vervolgt Klaassen. “Ze krijgen onze bevindingen teruggekoppeld en kunnen daarmee, indien nodig, aan de slag.”
Meer informatie
Meer informatie over de digitale inspectie van de Inspectie Leefomgeving en Transport is hier te lezen.
U las zojuist Ă©Ă©n van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?