Dankzij de UTA-kaart kunnen chauffeurs profiteren van verschillende diensten, zoals tanken bij tankstations van meerdere merken, waarbij de meest voordelige gekozen kan worden uit de meer dan 53.000 stations die UTA in zijn brede Europese netwerk heeft.

Toloplossing

Ook kan de tol in 26 verschillende Europese landen afgerekend worden en profiteert de chauffeur van de alles-in-eenoplossing van UTA, met de mogelijkheid nieuwe tolcontexten toe te voegen wanneer deze beschikbaar zijn. Klaar dus voor de toekomst. Deze toloplossing geeft een chauffeur meer zicht op de voorruit en toegang tot kortingen in verschillende landen. Profiteer van plus-services zoals truckwash en 24-uurspechhulp, die ook via UTA kunnen worden gefactureerd. Ondertussen staat het UTA-team – gevestigd in Nederland voor Benelux-klanten – voor uw klaar om u met plezier te ondersteunen bij de management- en administratieve taken.

Alles uit één hand met UTA

Met UTA hebben wagenparkbeheerders ook controle over de uitgaven en bestellingen van het wagenpark, aangezien ze het digitale platform 'UTA Exclusief' kunnen gebruiken. Hier kan men altijd de uitgaven met kaarten volgen, kaarten blokkeren, bestellen en ook tolboxen bestellen. Er zijn nog vele andere functies beschikbaar, zodat een ondernemer altijd en overal volledige controle heeft over zijn wagenpark. De UTA stations-app zal helpen bij het vinden van het dichtstbijzijnde UTA-station, dankzij de gps-lokalisatie en het is beschikbaar op desktopversie en op smartphone (iOS en Android). Dankzij enkele kliks is het mogelijk om te filteren en de volledige route te plannen en op basis van een persoonlijke keuze het juiste station te kiezen. Bovendien toont de app de prijs van de laatste transactie die op het station is gedaan, zodat er gebruik kan worden gemaakt van het meest voordelige station.

Kennis van de sector

Het in Nederland gevestigde team staat niet alleen altijd klaar, maar heeft ook grote kennis van de sector. Hiermee profiteren chauffeurs: zij krijgen het juiste antwoord voor mogelijke vragen die zich tijdens een rit kunnen voordoen. Dit alles kan worden vertaald in een grote besparing van tijd en geld, voor zowel de chauffeurs als voor de organisatie. Het bedrijf kan zich concentreren op andere activiteiten en taken.

UTA One

UTA streeft ernaar om altijd de meest innovatieve, efficiënte en klantgerichte mobiliteitsoplossingen te bieden. Daarom zoekt het altijd naar nieuwe oplossingen en het verbeteren van de bestaande. Een voorbeeld hiervan is de UTA One, een on-boardunit die in staat is om de tolcontexten (inclusief bruggen) te registreren zonder te stoppen bij het tolstation in verschillende Europese landen.

De UTA One biedt klanten één tolbox om naar dertien verschillende tolcontexten in Europa te reizen. In 2021 zijn Noorwegen (inclusief veerboten en snelwegbruggen), Zweden (bruggen), Denemarken (bruggen) en Zwitserland (inclusief Liechtenstein) toegevoegd als nieuwe landen naar de interoperabele oplossing van de UTA’s on-boardunit. De UTA One is nu de meest complete oplossing op de markt voor tolheffingen. In de komende maanden wil het bedrijf de tolbox verder uitbreiden met meer landen.