herstructurering

Stef neemt afscheid van merknaam Bakker Logistiek

Foto: odecam / Shutterstock

De merknaam van het familiebedrijf Bakker Logistiek is definitief uit de Nederlandse distributiemarkt verdwenen. Dat kondigt de nieuwe eigenaar, STEF Nederland, aan.

De zogeheten rebranding markeert ‘een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van STEF Nederland en benadrukt de volledige integratie van beide bedrijven’, schrijft de logistieke dienstverlener uit Frankrijk. ‘Dankzij deze gerichte uitbreiding heeft STEF Nederland haar marktpositie verder versterkt en het dienstenportfolio uitgebreid.’

Alle bedrijfspanden en vrachtwagens van Bakker Logistiek dragen nu de naam STEF. Ook de digitale kanalen zijn overgezet. Naast de visuele veranderingen ondergaat de organisatie een interne herstructurering: STEF Nederland zal voortaan opereren in vier business units: supply chain, nationaal transport, internationaal transport en winkeldistributie.

Complementair

‘Met deze overname brengen we twee complementaire bedrijven samen. Bakker Logistiek excelleert in opslag, verpakking en internationale distributie van voedingsmiddelen, terwijl STEF Nederland toonaangevend is in het transport daarvan’, aldus algemeen directeur Jan Prins van STEF Nederland.

Onderwerpen: ,

Auteur: John Versleijen