Pakketten kunnen vanuit de winkels dezelfde avond, de volgende dag of een ander moment dat de klant uitkomt worden bezorgd en sluiten aan op de omnichannelstrategie van Blokker. Het duurzame bezorgplatform Packaly – dat werkt met ruim 1.200 fietskoeriers – start met verzenden in Amsterdam, Amstelveen, Den Haag en Utrecht, en zal in het derde kwartaal zijn activiteiten verder uitrollen naar 35 steden. Blokker heeft de ambitie om de duurzame bezorgoplossingen uit te rollen over heel Nederland. Blokker en Magnus Black hebben met de Blokker Express-bezorgoptie afgelopen winter al veel kennis en kunde opgedaan om nu te gebruiken in de samenwerking met Packaly.

Integratie met ordermanagementplatform

Naast het werken met Packaly-bezorgers wordt de software voor het bezorgen van pakketten ook beschikbaar gesteld voor Blokker-winkelpersoneel in steden waar Packaly nog geen dekking heeft. Door de integratie van deze software met het ordermanagementplatform OIL van Magnus Black kan de retailer zo ook franchisenemers en eigen locaties in andere gebieden de duurzame bezorgopties aanbieden. 

Duurzame expressbezorging voor Blokker  

“We zijn heel trots dat steeds meer bedrijven kiezen voor duurzame bezorging met Packaly”, zegt Axel Dekker, ceo bij Packaly. "Blokker is een icoon als het aankomt op retail en laat zien dat het wil verduurzamen en zich snel ontwikkelt op de retailmarkt. Het bedrijf heeft in het vierde kwartaal van 2020 al laten zien de ambitie naar duurzame expressbezorging te omarmen, wat aansluit op de visie van Packaly. We zien dit als een bevestiging dat duurzame bezorging de norm hoort te zijn binnen het retaillandschap en dat winkels ingezet kunnen worden voor meer dan ter plekke winkelen.”

Nieuwe bezorgopties

“Blokker laat zien dat het ondernemerschap in het DNA van de organisatie zit”, zegt André Damsteegt, managing partner bij Magnus Black. “Door in het verleden goede keuzes te hebben gemaakt was Blokker tijdens de lockdown snel in staat de nieuwe bezorgopties uit te rollen. Door de no-nonsensementaliteit en daadkracht van zowel Blokker als Packaly hebben we deze nieuwe ontwikkeling snel mogelijk kunnen maken.”

Duurzaamheid als topprioriteit

“Het ondernemen van vandaag is meer dan alleen verkopen”, stelt Blokker-ceo Jeanine Holscher. "Van ondernemers wordt ook verwacht dat zij oog hebben voor een breed maatschappelijke thema als duurzaamheid. Ook hierin nemen wij onze verantwoordelijkheid en rekenen duurzaamheid tot een van onze strategische topprioriteiten. Onze winkels bevinden zich vaak in buurtcentra, dus dicht bij de klant. Het omnichannelfundament dat we samen met Magnus Black hebben neergezet en de samenwerking met Packaly bieden ons dan ook een uitgelezen mogelijkheid om service met duurzaamheid te combineren.”