Nedcargo Logistics Group is ruim 850 medewerkers, zeven warehouses en een vloot van ruim driehonderd vrachtwagens een bekende speler in de markt, met name in de werkvelden retail, food & beverages, wines & spirits en freight forwarding. Als speler in de supplychain van fmcg (fast moving consumer goods) wil Nedcargo Logistics Group door vooruitstrevendheid en innovatie naar het voorkomen van verspilling in de keten.

Nedcargo wil verder digitaliseren

Met Simacan wil het bedrijf de volgende slag maken in de digitalisering van hun activiteiten. Dit doen ze door het inzichtelijk maken van eigen vloot en charters en hierdoor planningsoptimalisatie realiseren en realtime executiemanagement implementeren. Met de aankomstschermen van Simacan wil Nedcargo nauwgezet personeel in kunnen zetten voor in- en uitladen van vracht, processen optimaliseren en tijd besparen. Ook gaat Nedcargo Simacan Satellites uitgeven aan zijn eigen klanten, zodat deze te allen tijde weten waar hun goederen zich in de keten bevinden.

Lees ook: Nedcargo bereidt klanten voor op grote kostenstijgingen in 2022

Zicht op bevoorradingsketen

“Iedere dag leveren wij vanuit onze warehouses ongeveer 30.000 verschillende producten aan de distributiecentra van supermarkten, restaurants, slijterijen en groothandels in de Benelux”, vertelt Jurgen Mook, ceo van Nedcargo Logistics Group. “Door de overname van Portena Logistiek afgelopen juli zijn daar ook winkelstraatbeleveringen en fietsenlogistiek bijgekomen. Door middel van ons forwardingbedrijf importeren en exporteren wij jaarlijks ook ruim 50.000 vrachten over de hele wereld. Voor ons en onze klanten is tijdigheid en zicht op de bevoorradingsketen steeds crucialer, vandaar dat wij Simacan hebben gekozen om ons stap voor stap te helpen om meer grip op de operatie te krijgen.” 

Kijk hier naar de uitleg van Jurgen Mook en Simacan-coo Jord Koot over de samenwerking:

Doorbraak voor Simacan

Simacan-ceo Rob Schuurbiers vult aan: “Mijn droom is dat zowel verladers als vervoerders in tijdkritische transportnetwerken nog nauwer gaan samenwerken om de supplychain te verbeteren en te verduurzamen. Dit kan alleen als de belangrijkste spelers in de retaillogistiek met ons platform werken en dit gebruiken om met elkaar deze verbeteringen voor elkaar te krijgen. Nedcargo zit echt in onze sweet spot wat dat betreft. Dit is voor ons dan ook echt een doorbraak om in de gehele keten relevant te zijn.”