Hoeveel logistieke bedrijven werken zonder scanning?
Aan de jarenlange daling van het aantal vrachtwagenchauffeurs is een einde gekomen, blijkt uit cijfers van het CBS. Sinds 2016 steeg dat aantal voor het eerst: van 89.000 op 1…
Verantwoordelijkheid chauffeur
Op een doordeweekse dag bezorgt PostNL gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. De ambitie is om deze brieven en pakketten in 2030 in de last mile uitstootvrij te…
Het personeelstekort is nog steeds één van de belangrijkste knelpunten in magazijnen, net als in veel andere sectoren. Zo ondervindt 44% van de bedrijven in transport en logistiek het personeelstekort…
Hoewel de transitie naar schone en duurzame brandstoffen in gang is gezet, verloopt de CO2-reductie niet voorspoedig. Machiel Bode, senior sector banker bij ING, gaf aan dat de reductie van…
De weg naar elektrificatie van het wagenpark is voor transportondernemingen een intensieve zoektocht naar informatie. Iets waar zij zelf vaak niet aan toe komen. Daarom liet Bode Scholten student Arjan…
Het gemoderniseerde warehouse werd vlak na kerstmis in gebruik genomen. Half maart werd het gepresenteerd aan de pers. Tijdens deze bijeenkomst gaven een aantal sprekers tekst en uitleg over de…
Waarom heeft Manders gekozen voor TRACC Planning van AKB Logistics Software?
CNR is een gerenommeerde Franse organisatie die als voornaamste taak heeft het bestuderen van het goederenwegvervoer. Haar werkgebied heeft zich geleidelijk uitgebreid van alleen nationaal transport onder Franse vlag tot…
Transport & Logistiek dockt aan bij: Wie: Stefan Raimondo (47)Bedrijf: Dachser NetherlandsFunctie: Country Manager European Logistics Netherlands
Tot het pensioen gezond
Een dak dat het in Nederland begeeft vanwege het gewicht van een pak sneeuw. Door de milde winters van de afgelopen jaren klinkt dat onwerkelijk en is dat, zeker zo…
Als een vis in het water voelt Lorenzo Bas zich als vastgoedontwikkelaar van tot nu toe vooral logistieke objecten. Medio 2021 verkocht Bas het gelijknamige Bas Group aan de Raben…
Vanbever-Heymans is een familiebedrijf dat al drie generaties lang transportdiensten levert met inmiddels ruim twintig voertuigen. De overname van Vanbever-Heymans door Bos Logistics biedt nieuwe groeikansen en synergieën.
Door snel en efficiënt gegevens uit te wisselen, krijgen bedrijven in de logistieke keten meer inzicht in elkaars werkzaamheden en kunnen ze sneller innoveren. Dit leidt tot een efficiëntere, meer…
Een trekker met oplegger in de chemie kostte in 2021 gemiddeld in totaal 210.843 euro, 8,1 procent meer dan in 2018; per kilometer 1,92 euro en per uur 79,86 euro.…
Nadat eind september 2021 de NOW-regeling aanvankelijk was stopgezet, werd het loket toch weer geopend, nadat het kabinet in november de coronamaatregelen weer aanscherpte. Er volgden toen nog twee rondes:…