Webshops reageren volgens de pakketbezorger zeer positief op zijn klimaatambities om als eerste pakketbezorger ter wereld in een heel land volledig elektrisch te bezorgen. Als marktleider in Same Day Delivery merkt Red je Pakketje sinds de ingevoerde coronamaatregelen bovendien  dat de vraag naar snelle en vooral betrouwbare pakketbezorging enorm is toegenomen.

Groei in aantal nieuwe gebruikers en volume

Het afgelopen jaar maakten meer dan 1.000 webshops actief gebruik van de diensten van Red je Pakketje. Ceo Sam Rohn: “Wij zijn een techbedrijf dat actief is in de logistiek. Dat betekent dat onze werkwijze wendbaar en schaalbaar is. Maar natuurlijk was het ook voor ons ongekend druk. We zijn dan ook trots dat we zelfs tijdens de enorm drukke piekmaanden aan het einde van 2020 onze kwaliteitsbelofte hebben kunnen volhouden.”

VanavondBezorgd door Red je Pakketje

Voor Red je Pakketje is 2020 ook het jaar van de lancering van VanavondBezorgd. Door dit snelgroeiende bezorgplatform voor kleine en middelgrote webshops is het aantal klanten met ruim 1.300 procent gegroeid. 

Het idee voor dit nieuwe bezorgplatform kwam voort uit de vele vragen van ondernemers over onlineondernemen naar aanleiding van de lancering van Red je Boeketje. Dit corona-initiatief stond binnen 24 uur online en het samenwerkingsverband onder leiding van Red je Pakketje verkocht in een maand meer dan 54.000 boeketten die werden bezorgd bij eenzame ouderen. “Webshopeigenaren kunnen dankzij VanavondBezorgd de beste en snelste bezorging aanbieden, al vanaf één pakket”, aldus cco Renno Welberg. "De interesse daarin is groot. We zien op ons platform bovendien steeds meer winkeliers die voor corona geen webshop hadden. Het is natuurlijk heel fijn dat wij hen kunnen helpen, zodat zij de snelste service kunnen aanbieden.”

CO2-vrije bezorging

De groei van Red je Pakketje wordt versterkt door zijn ambitieuze klimaatplannen. Het doel is om al eind 2022 volledig CO2-vrij te bezorgen en daarvoor is een financiering opgehaald van
€ 12,5 miljoen.
Dit bedrag wordt geïnvesteerd in 210 elektrische bezorgbussen en een van de grootste laadpleinen van Nederland. “De logistiek is traditioneel gezien een sector die draait op diesel, maar die tijd is bijna voorbij”, stelt coo Tijs van Driel. “Webshops willen verduurzamen, consumenten willen verduurzamen en onze werknemers willen verduurzamen. Daarom is ons doel om als eerste bedrijf ter wereld volledig elektrisch in een heel land te bezorgen. Onze footprint gaat naar nul en dit jaar zijn we al lekker op weg.”