“Als familiebedrijf vinden we de zorg voor de generaties na ons erg belangrijk. Wij zien lng als  transitiebrandstof naar het CO2-neutrale bio-lng. Zeker met de inzet van lzv’s op lng verlagen we de  CO2-uitstoot maximaal. We kunnen immers meer vervoeren met minder trucks en met minder CO2,  helemaal wanneer we straks bio-lng kunnen gaan tanken”, licht wagenparkbeheerder Marcel Pater toe.  

Simon Loos-kleuren op Nederlandse wegen

De aankoop zorgt ervoor dat er voor het eerst sinds lange tijd weer Volvo’s in Simon Loos-kleuren te  zien zijn op de Nederlandse wegen. De vorige keer dat het bedrijf Volvo trucks aanschafte is namelijk zo’n vijftig jaar geleden. De enige Volvo in het huidige wagenpark van het bedrijf was een gerestaureerde F88-oldtimer, die een mooi plekje heeft in het museum. Peter Appel Transport, het  bedrijf waar Simon Loos dit jaar mee fuseert, heeft wel recente goede ervaringen met Volvo en lng. “Bij Peter Appel Transport rijden we al met Volvo lng-trucks sinds 2018 en dit bevalt uitstekend.  Chauffeurs zijn enthousiast over de rijeigenschappen en merken geen verschil met een dieseltruck.” Door de diversiteit in aanbod, de robuuste uitstraling en de positieve ervaringen van chauffeurs was  Volvo een logische keuze voor de uitbreiding van het wagenpark van de fuserende logistiek dienstverleners. 

De trekkers zijn geheel in Simon Loos-stijl uitgevoerd, met aangepaste logo’s op de voorzijde en de  herkenbare rood-geel-witte kleurstelling. Het spuitwerk gebeurde in de recentelijk overgenomen eigen spuiterij. Voor de cabines is gekozen voor het type Globetrotter. Deze bieden optimaal comfort en hebben een stoere uitstraling. Chauffeurs die het wel zien zitten om met een van deze trekkers de weg op te gaan hebben geluk, want het bedrijf zoekt hiervoor nog nieuwe chauffeurs.