“Bij ons werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen”, stelt algemeen directeur Peter Appel. “Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.” 

Lancering campagne Simon Loos

Vorige week lanceerde Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf de documentaireserie ‘Onderweg met een missie’ waarin zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. De eerste aflevering van deze documentaireserie verschijnt 4 februari op het YouTube-kanaal van de logistiek dienstverlener.

Kijk hier naar de teaser van de Simon Loos-documentaireserie:

Gewaardeerd als superhelden 

Het bedrijf kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering voor chauffeurs. Daarom past deze Superheldencampagne ook zo goed. “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn”, zegt operationeel directeur Simon Loos. “We vinden het belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

Meer lezen over Simon Loos? Klik dan hier.