De eerste Instabox werd als onderdeel van een pilot geplaatst bij Plus Verhoeven, een pilot waar ook andere pakketvervoerders bij betrokken waren. De pakketkluis werd door een consumentenpanel van Plus het best gewaardeerd. Naar verwachting zal dit jaar in ongeveer honderd Plus-winkels een Instabox worden geïnstalleerd.
“Met de toevoeging van Instabox aan onze formule bieden we extra service aan onze klanten, die binnenkort hun pakketten kunnen ophalen zonder in de rij te hoeven staan. Deze duurzame manier van pakketbezorging past heel goed bij de waarden die wij belangrijk vinden. Onze landelijke dekking zorgt ervoor dat deze oplossing voor miljoenen mensen toegankelijk is", aldus Peter van Mourik, marketingdirecteur bij Plus.

Oorsprong Instabox

Instabox is een Zweeds techgedreven logistiek bedrijf met de missie om het versturen van pakketjes voor consumenten in Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden zo duurzaam en makkelijk mogelijk te maken. De onderneming kocht eerder al 'Red je Pakketje' en bezorgt sinds november 2021 als eerste pakketbezorger in Nederland haar pakketten volledig fossielvrij. Hierbij wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van elektrische voertuigen. De niet-elektrische bestelwagens rijden op hvo100-biodiesel, waardoor de uitstoot met 90 procent wordt verminderd, aldus het bedrijf zelf. Het bezorgen van pakketten in pakketkluizen zorgt daarnaast voor aanzienlijk minder verkeersbewegingen en minder gereden kilometers per pakket.

David Lundqvist Instabox
David Lundqvist.

Blij met de samenwerking

“We zijn erg blij dat we onze samenwerking met Plus kunnen aankondigen. De focus van Plus op verantwoord ondernemen sluit goed aan bij ons streven om pakketten op de meeste duurzame manier te bezorgen”, zegt David Lundqvist, chief commercial officer bij Instabox. Instabox bezorgt in Nederland pakketten voor merken als de Bijenkorf, bol.com, Ikea, Amazon en H&M.