Met deze nieuwe aanwinst zorgen Simon Loos en Sligro Food Group voor een uitstootvrije bezorging binnen de milieuzone in Amsterdam. “We zijn enorm blij met dit nieuwe voertuig”, laat Yvonne Poels, manager Transport bij Sligro Food Group, weten. “Het is een welkome aanvulling op de acht elektrische voertuigen van Simon Loos die we al in de hoofdstad hebben rondrijden.” 

Sligro wil leren  

Poels verwacht veel van de nieuwe vrachtwagen te leren, omdat dit voor Sligro Food Group het eerste voertuig is dat direct als elektrisch is aangeschaft. De overige voertuigen zijn van diesel omgebouwd naar elektrisch. “De inzet van de eActros past uitstekend in onze ambitie om ons transport te verduurzamen.” 

Korte afstanden voor eActros

“We bewonderen de toewijding van Sligro Food Group om gezamenlijk deze groene stap vooruit te zetten”, zegt Wim Roks, wagenparkbeheerder bij Simon Loos. De groeiende elektrische vloot van de logistiek dienstverlener bestaat inmiddels uit ruim twintig grote vrachtwagens. Simon Loos zet de nieuwe eActros nu vooral in voor de belevering van supermarkten. Voor Sligro Food Group gaat de elektrische truck voor relatief kortere afstanden de weg op. “Ook daar is-ie uitermate geschikt voor”, vertelt Roks. “In de binnenstad, waar je vaak remt en optrekt, profiteer je juist van het feit dat de wagen tijdens het remmen zijn eigen elektriciteit opwekt.” 

mercedes-benz eactros van simon loos en sligro food group

“Onze chauffeurs zijn heel blij met de eActros. De ervaring die we hebben is erg goed”, vervolgt Roks. Simon Loos doet sinds 2014 ervaring op in elektrisch transport. Samen met Mercedes-Benz doet de logistieke dienstverlener sinds 2020 uitgebreide praktijkproeven met de eActros en dat werpt z’n vruchten af, constateert Roks. “De chauffeurs van Simon Loos hebben de kennis en ervaring in handen om de elektrische truck zo duurzaam mogelijk in te zetten.”

Actieradius van minimaal 200 kilometer

De nieuwe 27-tonskoelbakwagen is volledig elektrisch en daarmee emissievrij en muisstil. De truck heeft een drieassig chassis met gestuurde naloopas. Met de batterijcapaciteit van 335 kWh is het mogelijk om ook met de gecombineerde diepvries en koelinzet onder alle omstandigheden een rijafstand van minstens 200 kilometer af te leggen. Tegelijkertijd verzorgt de batterij de voeding van de Frigoblock-koelmachine.