De uitbraak van het coronavirus heeft de Nederlandse economie hard geraakt. Dat geldt ook voor de logistiek- en transportsector. Op alle klanten van TVM verzekeringen – zo constateert het bedrijf – heeft de coronacrisis in meer of mindere mate impact, afhankelijk van de deelmarkt waarin ze actief zijn. 

TVM wil bedrijven steunen

arjan bos, ceo tvm verzekeringen

Arjan Bos: "Wij vinden dat het bij TVM past om onze zakelijke klanten te steunen."

De coöperatieve verzekeraar voor logistiek en transport ziet dat de overheid veel ondernemers financieel steunt in economisch moeilijke en onzekere tijden. Vanuit zijn coöperatieve achtergrond en op basis van een sterke solvabiliteit wil TVM eveneens een wezenlijke bijdrage leveren aan zijn klanten.

Verbondenheid met leden

De verzekeraar hield in 2010 en 2012 al eens een dergelijke grootscheepse actie voor zijn klanten. In beide gevallen ging het ook om een bedrag van € 10 miljoen. "TVM is een coöperatie, ooit opgericht door leden voor leden”, aldus ceo Arjan Bos. "Die verbondenheid met onze leden voelen we binnen alle geledingen van onze organisatie nog steeds ontzettend sterk. Ook in een periode dat veel van onze klanten te maken hebben met de negatieve gevolgen van de coronapandemie willen we er voor hen zijn, onder het motto ‘Samen staan we sterker’. Als coöperatie streven we niet naar winstmaximalisatie. Onze klanten maximaal ontzorgen, dat is onze missie.”

Acute vraaguitval

"Veel van onze klanten zijn getroffen door de coronacrisis”, constateert Bos. "Transport ten behoeve van bijvoorbeeld horeca, planten en bloemen, evenementen en auto-industrie en ook de binnenvaart heeft te maken gehad met acute vraaguitval en een sterk teruglopende omzet. Wij vinden dat het bij TVM past om onze zakelijke klanten te steunen. Onze klanten zijn er niet voor ons, wij zijn er voor onze klanten. Op deze manier werken we samen aan een gezonde toekomst van onze sector.”