Met een 22 kW DC snellader is de Renault Trucks Master Z.E. voortaan in twee uur voor 80 procent opgeladen en bereikt hij een volledige lading in drie uur.

Renault Trucks Master Z.E. in milieuzone

Renault Trucks richt zich met deze emissievrije bedrijfswagen op inzet in stadscentra en de tegenwoordig daaraan verbonden milieuzones. Volgens de fabrikant stelt de Renault Trucks Master Z.E. chauffeurs in staat om gemakkelijk en veilig in de stad te werken. De elektrische bedrijfswagen kan uitgerust worden met speciale voorzieningen zoals achteruitrijcamera's en een dodehoekspiegel. De Renault Trucks Master Z.E. is zelfs standaard uitgerust met het Z.E. Voice Alert-systeem dat voetgangers en fietsers waarschuwt wanneer er met een snelheid van minder dan 30 km/u wordt gereden.

Drie modellen

De elektrische Master – met een GVW van 3,1 ton of 3,5 ton – wordt verkrijgbaar in drie modellen (bestelwagen, chassis-cabine en platformcabine) met de keuze uit drie lengte- en twee hoogteversies. De garantie op het chassis is twee jaar of 100.000 kilometer en een voor de batterij geldt een garantie van acht jaar of 160.000 kilometer.

Red Edition

Net als zijn tegenhanger in dieseluitvoering wordt de elektrische Renault Trucks Master op de markt gebracht onder de naam Red Edition, een exclusief handelsmerk voor bedrijfswagens van Renault Trucks. De Red Edition is standaard rijk uitgerust.

Lees ook: Renault Trucks ook aan de turbo compound: tot 10 procent brandstofbesparing