Post-Kogeko is een veelzijdige logistieke dienstverlener die qua duurzaamheid innovatief te werk gaat. Om die reden werd al in 2012 besloten om met LNG-trucks te gaan rijden. Deze eerste generatie trucks is nu aan vervanging toe. "Deze vervanging is ook deels een uitbreiding", zegt Logistiek Directeur Chris Beezemer. "We hadden 14 trucks op LNG, het zijn nu 21 LNG Iveco’s geworden." Beezemer legt uit dat de trucks ingezet gaan worden op de supermarktbevoorrading. "Daarbij werken we vanuit twee locaties: Pijnacker en Tilburg.” De nieuwe Iveco's maken deel uit van een groter opgezet vervangingsprogramma bij Post-Kogeko. "We hebben niet alleen de LNG-trucks vernieuwd. Ook een aanzienlijk deel van 180 dieseltrucks in onze vloot is vernieuwd", aldus Beezemer. "Daarmee werken we de verduurzaming van onze logistieke activiteiten verder in de hand. Voor ons geldt dat de nieuwe voertuigen, dus ook deze LNG-trucks van IVECO, zuiniger zijn dan de voorgaande truckgeneraties."

Comfort

Beezemer wijst vooral op het toegenomen comfort van de nieuwe generatie LNG-trucks van IVECO. "De cabine is groter en onze chauffeurs hebben nu 400 pk tot hun beschikking. Daar komt ook nog een fijn schakelende automaat bij, die rust en veiligheid tijdens de ritten zal bevorderen. Bij al deze voordelen blijft nog een groot voordeel in stand: deze trucks zijn stiller en daar hebben onze chauffeurs en de omgeving waarin ze rijden, direct baat bij."

Onderhoudscontract

Hoewel Post-Kogeko het wagenparkbeheer zelf tot in de puntjes beheerst, is bij de LNG-trucks toch gekozen voor een Reparatie & Onderhoudscontract. "We werken met deze trucks vanuit standplaatsen waar Iveco dealer Schouten niet ver weg is. Zij kennen alle ins en outs van de techniek en kostenbeheersing ten aanzien van LNG-trucks. Van die kennis willen we graag profiteren, het ontzorgt ons in dit geval compleet en dat is prettig."

Tanken

De nieuwe Iveco's Stralis NP 400 van Post-Kogeko kunnen op genoemde locaties tanken. "Bij Pijnacker kan het op het terrein van de klant en in Tilburg is het vlakbij. Met de dubbele tanks hoeft er al minder vaak getankt te worden maar als er dan toch getankt wordt verliezen we geen tijd en kilometers met onze LNG trucks," aldus Beezemer

IVECO Stralis NP Natural Power

De afgeleverde IVECO Stralisen NP, zijn uitgerust met de 400pk en 1700Nm krachtige Cursor 9 aardgasmotor, HI-TRONICS 12-traps automatische versnellingsbak en de zeer ruime HI-WAY cabine, waarin de chauffeur van alle gemakken is voorzien. Aan het chassis zijn 2 LNG-tanks voor in totaal 390 kg LNG gemonteerd, voor een ruim toereikend actieradius. Naast de De 15% lagere uitstoot van CO2, 70% lagere NOx-uitstoot en 95% minder fijnstofemissie t.o.v. een diesel, zorgt de Piek gecertificeerde Stralis NP voor een optimale inzetbaarheid.

Via Iveco