Advertorial

Hoe de transparante aanpak van bp aansloeg bij DLG Logistics

Foto: bp

Met kantoren in Nederland en het VK, en een vloot van ongeveer 250 trekkende voertuigen, heeft DLG Logistics (Daily Logistics Group) drie afzonderlijke bedrijven die betrokken zijn bij logistiek in Europa. Hier zien we hoe een nieuwe brandstofpartnerschap met bp innovatie en duurzamere transportoplossingen binnen de groep stimuleert.

“Onze visie verschilt van die van de traditionele vervoerder,” legt CEO Joost Visbeen uit. “We verankeren ons in de toeleveringsketens van onze klanten en kijken samen naar wat de beste, slimste en meest efficiënte oplossing is.”

One-stop-shop

DLG regelt bijna alles voor hun klanten. Ze organiseren het laden, de douaneafhandeling en zelfs de voorfinanciering van heffingen indien nodig. Met al deze zaken geregeld, kunnen klanten het volledige logistieke proces aan DLG overlaten, zodat zij zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten.

Het hebben van bp als brandstofpartner helpt DLG zeker om een zo uitgebreide en betrouwbare service voor hun klanten te bieden. bp is perfect uitgerust om wagenparken met een mix aan brandstoffen te voorzien van elektriciteit, benzine, diesel, LPG en alternatieve brandstoffen zoals HVO of bio-LNG.

Deskundige ondersteuning op hun elektrificatie traject

DLG Logistics gebruikt nog steeds fossiele brandstoffen voor het grootste deel van hun vloot, maar ze kijken steeds meer naar alternatieve opties en staan op het punt hun elektrificatie traject te starten – daar kan bp echt helpen. Het is bijvoorbeeld geruststellend om te weten dat bp toegang biedt tot één van de grootste laadnetwerken in Europa heeft.
De eerste elektrische vrachtwagen is nu besteld en Visbeen is enorm enthousiast: “We zullen deze elektrische vrachtwagen dag en nacht gebruiken voor nationale distributie naar verschillende klanten.” Onze laadinfrastructuur is al grondig onderzocht; een laadstation is de eerste stap op korte termijn. “We hebben hier voldoende laadcapaciteit: er liggen 1.518 zonnepanelen op ons dak.”

De opkomst van HVO en bio-LNG

Naast elektriciteit kijkt DLG ook naar bio-LNG en HVO om bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Ze hebben al ongeveer 20 bio-LNG- voertuigen op de weg. Volgens Visbeen hebben ze de hele mix van duurzamere transportopties nodig om de ambitieuze doelen van de EU te bereiken: “HVO is een goed en toepasbaar alternatief, en is ook steeds meer beschikbaar in de landen waar we rijden.” Toevallig was DLG het allereerste bedrijf in Nederland dat HVO van bp kocht.

Inzichtelijke rapportage via bp FleetExpert

Met al deze vooruitgang is het verrassend dat de samenwerking tussen DLG en bp nog niet veel langer dan een jaar oud is. In die korte tijd heeft het managementteam van DLG goed gebruik gemaakt van functies zoals bp FleetExpert. Het online vlootbeheer platform heeft hen geholpen inzichtelijke rapporten te maken en beter te begrijpen waar nieuwe efficiënties kunnen worden behaald.

Ze waarderen ook het feit dat bp-tankkaarten worden geleverd met ‘PIN-optie D’. Dit koppelt de tankkaarten van het bedrijf aan het voertuig, zodat elke chauffeur met de PIN-code het kan besturen. Dit biedt DLG flexibiliteit en extra beveiliging, en geeft hen inzicht in het brandstofverbruik van elk voertuig.

Het belang van transparantie

Visbeen legt uit dat de transparantie van het aanbod van bp de hoofdreden was waarom ze na 25 jaar met een andere brandstofleverancier te hebben gewerkt, besloten over te stappen:
“Het voorstel van bp was transparanter en eigentijdser, inclusief een duidelijke prijsstructuur.”
De richting voor transport is ook duidelijk. Hoe duurzamer, hoe beter voor iedereen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Anita Hestens