Logistieke hotspot

Comedian Jochen Otten promoot werken in de logistiek in Midden-Brabant

De campagne wil jongeren inspireren om te kiezen voor een carrière in de logistieke sector. Foto: Midpoint Brabant

Jochen Otten, bekend van de tv-programma’s Sluipschutters en Expeditie Robinson, is de hoofdrolspeler van de nieuwe Smart Moves-campagne voor werken in de logistiek in Midden-Brabant. Onder het motto ‘Dit is de Smart Move van…’ gaat Jochen in een reeks video’s op bezoek bij een transportplanner, vrachtwagenchauffeur, heftruckchauffeur, process engineer en teamleider. Hij doet dit met een ludieke kwinkslag. Zo geven én krijgen jongeren een kijkje achter de schermen om te ontdekken hoe leuk en boeiend werken bij een bedrijf in de logistiek is.

Een product online bestellen en de volgende dag in huis krijgen, dat lijkt heel vanzelfsprekend. Vanuit Midden-Brabant worden jaarlijks meer dan 120 miljoen pakketten verzonden. Bij bol.com in Waalwijk soms wel honderdduizenden per dag. “Met zijn team van slimme mensen en slimme software zorgt process engineer Remo ervoor dat al deze pakketjes feilloos en snel verzameld, verpakt en verzonden worden naar de mensen thuis”, zegt Jochen glimlachend wanneer hij zijn huisdeur opent voor een pakketje.

Logistieke hotspot

Sandra Smits, voorzitter van Midpoint Brabant Smart Logistics: “De afgelopen vijf jaar is Midden-Brabant vier maal verkozen tot logistieke hotspot van Nederland. We investeren dan ook veel in digitalisering, verduurzaming en talentontwikkeling. Met deze campagne willen we jongeren stimuleren om een smart move te maken naar een job in de logistiek. Meer dan vijftig logistieke bedrijven in Midden-Brabant dragen financieel bij aan deze campagne.”

Bekijk hier de Smart Moves-video’s.

Auteur: Anita Hestens