Albert Heijn, bol.com en Budbee introduceren pakketkluizen
De pakketkluizen komen in de plaats van de bol.com-afhaalpunten die sinds 2013 in nagenoeg alle Albert Heijn-winkels te vinden zijn. Bezorgingen aan de pakketkluizen van Budbee worden in Nederland gedaan met fossielvrije en hernieuwbare brandstoffen. Een Budbee-pakketkluis biedt daarnaast plaats aan 37 tot 258 pakketten dus de koerier kan bij één bezorging tientallen tot honderden pakketten tegelijk afleveren. Daardoor zijn de pakketkluizen zowel een gemakkelijke als duurzamere optie voor consumenten die online winkelen, betogen de drie samenwerkende partijen.
Pakketkluizen bij Albert Heijn
De eerste pakketkluizen zijn vanaf deze week te vinden in vijftien Albert Heijn-winkels in Nederland en België. De komende twee jaar wordt dit aantal uitgebreid naar zevenhonderd winkels. De pakketkluizen staan in, of direct buiten, de winkels van Albert Heijn en bestaan uit kluizen van verschillende formaten. Zo past het pakket altijd. Klanten die ervoor kiezen hun pakket op te halen bij een Albert Heijn-winkel krijgen na het bestellen een bericht wanneer het pakket is afgeleverd. Het bericht bevat een code om de kluis te openen.
Omnichannelstrategie
“Klanten ervaren steeds meer het gemak van digitaal”, zegt Albert Heijn-ceo Marit van Egmond. “Dat zien we onder andere in het gebruik van zelfscan en de AH-app waarin alles digitaal bij elkaar komt. Met de introductie van pakketkluizen wordt het voor klanten nog makkelijker een pakketje op te halen of te retourneren. Ik ben trots op de samenwerking met bol.com en Budbee; samen creëren we synergie en geven we verder invulling aan onze omnichannelstrategie.”
In-storeoplossing
Jørgen Höppener, general manager Benelux bij Budbee, reageert: “Bij Budbee zoeken we continu nieuwe mogelijkheden om de e-commercesector groener en klantvriendelijker te maken. We zijn dan ook erg trots dat we met zulke grote Nederlandse partners deze in-storeoplossing lanceren. In combinatie met onze technologie maken we duurzaam online shoppen voor een nog grotere groep mensen beschikbaar.”
Efficiënte en duurzame bezorging
“Elke dag bestellen klanten vele artikelen bij bol.com”, vertelt Vincent Weijers, coo bij bol.com. “Die tienduizenden bestellingen per dag willen we natuurlijk snel, efficiënt en zo duurzaam mogelijk bij onze klanten bezorgen. Met deze flexibele, slimme en schaalbare innovatie hebben we de ambitie om het gemak en de service voor onze klanten te vergroten en de bezorging van onze pakketten verder te verduurzamen.”
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bekijk de aanbiedingBent u al abonnee?