In relatief korte tijd is de vloot van logistiek dienstverlener Nedcargo verrijkt met twintig Actros-trucks in uiteenlopende configuraties. Voor de retaildistributie van voeding, levensmiddelen en drank in de Benelux werden eind 2019 al acht jonggebruikte Actros 2442's met midliftas in gebruik genomen. Recentelijk zijn dus acht nieuwe 1845-trekkers met StreamSpace-cabine aan het wagenpark toegevoegd en volgen weldra twee drieassige 2548-trekkers en twee 2546-motorwagens.
Actros-trucks geschik voor lzv
Alle trucks zijn lzv-geschikt wat voor Nedcargo voordelen biedt in het vervoer naar distributiecentra. Fleetmanager Marten van der Laan: “Met minder wielen op de weg hetzelfde doen past goed in onze filosofie 'Wasteless Supply Chain'. Zo willen we in Nederland en België ons transport verder optimaliseren.” Doorslaggevend in de keuze voor Mercedes-Benz is de aantrekkelijke Total Cost of Ownership. Nedcargo heeft nauwkeurig becijferd wat de Duitse trekkers gedurende de acht jaar inzet kosten en opleveren. Resourcemanager Toine van Bladel: “De Actros is op het gebied van zuinigheid de absolute koploper.”
MirrorCam en Active Brake Assist 5
De nieuwe Mercedes-Benz-trucks zijn geleverd met innovaties als de MirrorCam en Active Brake Assist 5. Op verzoek van Nedcargo leverde Louwman Mercedes-Benz Trucks uit Breda de trucks met Afstandsregeling met stop en go, bestuurdersairbag, standairco en 220-voltomvormer. Zo kiest Nedcargo bewust voor de veiligste oplossing zonder dat dit ten koste gaat van het chauffeurscomfort. Om chauffeurs goed te kunnen coachen op een anticiperende rijstijl maakt Van Bladel gebruik van de data uit Fleetboard Inzetanalyse. Van Bladel: “Het coachen van chauffeurs met als resultaat schadepreventie en zuinig rijden, geeft een transportbedrijf een beter imago en meer rendement.”