“ICT is heel belangrijk voor ons bedrijf, absoluut”, zegt Heebink. Omdat ICT onderdeel is van het primaire proces, legt een storing bijna het hele bedrijf plat. “Toevallig hadden we onlangs onze grootste storing in jaren”, vertelt Heebink. "Hupra helpt dan met man en macht mee om alles weer op de rit te krijgen. Dat is gewoon super.”

Heebink is directeur en eigenaar van J. Heebink Logistic Services. Zijn vader richtte in 1970 het bedrijf op. Het familiebedrijf groeide in vijftig jaar flink en heeft inmiddels 150 medewerkers in dienst. Dagelijks heeft het tachtig vrachtwagens op de weg, aangestuurd vanuit Veenendaal. Daarnaast heeft de onderneming twee vestigingen in het Verenigd Koninkrijk: in Manchester en Milton Keynes. Samen bieden de drie locaties meer dan 24.000 m2 opslagcapaciteit.

ICT-partner Hupra

Heebink doet het liefst zo veel mogelijk in eigen beheer. Jaren geleden deed Hupra ICT alles op ICT-gebied voor het bedrijf. Toen de ICT een groter onderdeel werd, koos Heebink voor een eigen ICT-afdeling. Hupra ICT ondersteunde daarbij en de samenwerking is er altijd gebleven. Grote aanpassingen en zaken rondom security pakt de ICT-dienstverlener op. Ook levert deze ICT-ontzorger de hardware en zorgt voor de wifi in de warehouses. Heebink heeft eigen servers, die Hupra ICT op afstand met proactief beheer monitort. Dat is vooral voordelig bij de Engelse locaties. Voorheen was het vaker nodig daarnaartoe te reizen, nu gebeurt het meeste onderhoud op afstand.

De combinatie van een eigen afdeling met de ondersteuning van Hupra ICT bevalt Heebink goed. “Als we het zelf niet meer weten bellen we Hupra, zij weten het altijd. Hupra kijkt op afstand mee op onze eigen server, bijvoorbeeld of er gevaren zijn van buitenaf, met virussen.”

Dag en nacht

“Ik ben supertevreden over Hupra”, zegt Heebink. "Je moet goede mensen hebben, in je bedrijf en om je heen. Met Hupra hebben we dat. We weten wat we aan elkaar hebben. Onze vaste contactpersonen staan dag en nacht voor ons klaar. Dat wist ik al wel, maar dat werd onlangs weer bevestigd. De storing was om 16.00 uur ’s middags, het slechtste moment van de dag voor ons. Maar we liepen maar een uur vertraging op, zo snel hadden ze het weer verholpen.”

De Heebink-directeur vervolgt: “Wat mij goed bevalt aan Hupra is ten eerste het persoonlijke. We hebben een goede klik met de mensen bij Hupra. Ten tweede ze zijn kundig. Je hebt altijd mensen met kennis achter je staan. Omdat Pieter, ons contactpersoon, hier al zo lang over de vloer komt, kent hij het bedrijf en de processen. En Hupra is een platte organisatie. Ik bel Pieter en hij regelt het. We hebben korte lijntjes, aan een half woord hebben we genoeg. Met Chiel, onze tweede contactpersoon, gaat dat net zo.”

Soepele verhuizing

Dit jaar verhuisde Heebink naar een nieuwbouwpand in Veenendaal. Hupra zorgde voor de verhuizing van de servers en richtte de ICT in op de nieuwe locatie. “De verhuizing naar het nieuwe pand is een groot project geweest”, vertelt Heebink. “Maar de overgang ging heel soepel. Vrijdagavond zijn de servers afgesloten op de oude plek en aangesloten op de nieuwe plek. Zaterdagmorgen is dat nog afgemaakt en maandag startte ik de pc op en werkte alles perfect. Zo wil je het.”

Over Hupra ICT

Hupra ICT zorgt voor de juiste ICT-infrastructuur (cloud of on-premise) en het beheer daarvan. Ook kan de ICT-dienstverlener ondernemers dankzij zijn jarenlange ervaring in de transportbranche adviseren en begeleiden in de keuze voor managementsystemen. Bovendien ondersteunt Hupra de implementatie van systemen en zorgt dat alle systemen goed op elkaar aansluiten. Daarnaast voorziet het bedrijf zijn klanten van optimaal werkende wifioplossingen in uw warehouses.