Meer informatie over waar en wat precies volgt volgens de vakbond zo snel mogelijk. Waar het FNV naar eigen zeggen om gaat, is een cao goederenvervoer binnen te halen met een substantieel loon met een loonsverhoging van 3,5 procent per 1 januari 2021, goede arbeidsomstandigheden (rolcontainers, standkachel, standairco) en de mogelijkheid om eerder te stoppen met werken (ingaande per 1 januari 2022).

FNV-acties bij Kuehne + Nagel

De vakbond voerde eerder al acties bij de distributiecentra van Kuehne + Nagel. Ze praatten daar de chauffeurs bij over hun eisen voor een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer. Bij UPS legden de chauffeurs op 15 maart het werk neer om een goede cao af te dwingen

Standpunt TLN

Het standpunt van werkgeversorganisatie TLN is nog altijd dat zij opnieuw het gesprek wil aangaan met de vakbonden. Zij meldde eerder deze maand het onverantwoord te vinden dat de bonden acties hebben aangekondigd en roept hen op om het cao-overleg snel voort te zetten. TLN verwijst ook naar de gevolgen van de coronacrisis voor verschillende transportsectoren. In tegenstelling tot ABN Amro schetst de werkgeversorganisatie een somber perspectief voor 2021. In de meest gunstige scenario’s verwacht TLN een eerste voorzichtig herstel van de sector verwacht vanaf 2022.