Sappi Europe heeft 5.600 mensen in dienst en produceert in tien fabrieken jaarlijks 3,7 miljoen ton papier en 1,12 miljoen ton papierpulp. Het bedrijf maakt deel uit van het in Zuid-Afrika gevestigde Sappi Limited, één van de grote, wereldwijde leveranciers van pulp, papier, verpakkingen en duurzame houtvezelproducten en -oplossingen. Dankzij de samenwerking met Shippeo wordt real-time visibility geïntegreerd in het interne transport en in klantleveringen over het hele continent.
Er is een continue behoefte aan het reduceren van supply chain-kosten en het verhogen van klantgerichtheid en servicelevels. De digitalisatie van supply chain-processen is dan ook een belangrijk aandachtsgebied. Real-time updates over leveringen zorgen voor een betere interne efficiëntie en een betere klantenservice.

Sappi realiseert efficiëntieverbeteringen

De oplossing van Shippeo biedt voorspellende visibility voor het transport in de supply chain. De klantervaring wordt verbeterd via enerzijds een betrouwbare aanwijzing wanneer een bestelling bij de klant aan zal komen en anderzijds een snellere reactie op bezorgingsvragen over goederen die onderweg zijn. Door proactief de live leveringsstatus met klanten te delen, zijn zij vroegtijdig geïnformeerd bij eventuele vertragingen. Naast het faciliteren van een betere klantervaring, zal de verbeterde transparantie in het supply chain-netwerk Sappi in staat stellen om aanzienlijke efficiëntieverbeteringen te realiseren. Het bedrijf kan de prestaties van vervoerders in real-time meten en beheren, en profiteren van snellere en efficiëntere informatie-uitwisseling en communicatie tussen klantenservice, logistieke- en vervoerdersteams. Inzichten die uit de resulterende gegevens worden gehaald, zullen bovendien helpen om de operationele processen continu verder te verbeteren.

Voorspelbare en betrouwbare klantervaring

Rudi Barthels, head of supply chain projects bij Sappi Europe: "Voor hun productieprocessen vertrouwen onze klanten op een tijdige levering van onze hoogwaardige producten. Met Shippeo en onze transportpartners willen we de klantverwachting graag overtreffen – met een voorspelbare, consistente en betrouwbare klantervaring.”
Dennis van Bodegom, directeur Shippeo Noord-Europa: “Graag verwelkomen wij Sappi in de Shippeo community. Zoals veel sectoren beweegt de luxe papier- en houtvezelsector steeds meer naar just-in-time levering. Dit betekent dat logistiek en communicatie van cruciaal belang zijn, zowel voor Sappi’s klanten als voor de klantenservice, die gewend is vragen over leveringen te krijgen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ons partnership leidt tot een steeds verder geoptimaliseerde en proactieve supply chain, zowel voor Sappi als voor hun partners en klanten.”