“We hebben enkel schuifzeiltrailers en daarmee vervoeren we vaak lading van afwijkende formaten”, geeft Wetra EDC-directeur Marcel Wever aan. “Alles wat groter is dan een pallet past het beste bij ons om te vervoeren.” Wever legt uit dat hij regelmatig zakendoet met Krone. “Het afgelopen jaar zijn er bij ons weer vijf trailers bijgekomen, waaronder deze twee. Zelf hebben we de meest uiteenlopende klanten, in alle soorten en maten. We moeten dus zo efficiënt mogelijk laden en wat je wel steeds ziet in dit werk is dat klanten op tijd bediend willen worden. We zijn er best trots op dat we rijden voor Krone.”

Dagelijks laadt Wetra EDC voor in Herzlake, waar het onderdelencentrum van Krone is gevestigd. Daar pikken de Wetra-chauffeurs de parts op, die bij de diverse trailerwerkplaatsen in Nederland en België worden afgeleverd. 

Compleet uitgevoerde trailers

De trailers die Wetra EDC voor het onderdelenwerk heeft gekocht, staan op lichtmetalen wielen. De turquoise huiskleur van Wetra komt terug in de zijafscherming van de trailers. Verder is een onderschuiflaadklep gemonteerd en beide opleggers zijn met een gedwongen gestuurde as uitgevoerd. Tot slot voldoen de trailers aan de strenge ladingzekeringsnorm EN 12642 Code XL. “Met Krone kan ik deze details keurig afstemmen”, vertelt Wever. “Zo hebben we op andere trailers een aansluiting voor een meeneemheftruck. Bij Krone is het allemaal goed in te plannen en de trailers zijn bijtijds geleverd.”   

Wetra: transport en opslag 

Wetra EDC is al langer klant van Krone. Het bedrijf is gespecialiseerd in stukgoeddistributie in Nederland, Noord-Duitsland en België. Met een wagenpark van 36 trekker-opleggercombinaties en zes bakwagens bedient het bijna dertigjarige bedrijf een gevarieerde b2b-klantenkring in de genoemde regio’s. Daarnaast beschikt de onderneming ook over eigen opslagmogelijkheden. “Moet het echt snel, dan kunnen we ook nog koeriersdiensten aanbieden”, aldus Wever.

Lees ook: Drent verhuist nu met lzv naar Scandinavië