De consortiumleden (Shell, Disa, Scania, Osomo en Iveco) zullen elk afzonderlijk activiteiten ontplooien met als doel 2.000 meer lng-vrachtwagens op de weg, 39 lng-tankstations en de bouw van een Bio-lng-centrale in Nederland. De lng-stations zullen deel uitmaken van een Europees netwerk en worden gebouwd in België, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Polen en Spanje. De stations bevinden zich op een afstand van ongeveer 400 km van elkaar langs de belangrijkste routes in het wegennetwerk van Spanje naar Oost-Polen.

Bio-lng

BioLNG EuroNetDe bio-lng-centrale zal naar verwachting 3.000 Mton/jaar bio-lng produceren en gebruikmaken van biomethaan uit afval. Dit wordt aan eindgebruikers verkocht via het lng-netwerk. Lng (met ongeveer 20 procent verminderde CO2-uitstoot) is breder beschikbaar maar kan probleemloos worden gemengd met biogas. Bio-lng geeft levert een meer dan 90 procent verminderde CO2-uitstoot op.

BioLNG EuroNet heeft een ambitie om in de toekomst lng als brandstof voor wegtransport in Europa nog verder uit te breiden.