“Er bestonden al diverse serviceoplossingen die wij onze klanten aan konden bieden. De New Deal bundelt deze verschillende serviceoplossingen in drie pakketten”, vertelt René van Maasakkers, commercieel directeur bij Euromaster Nederland. “Elk voertuig draagt bij aan de winstgevendheid van een organisatie. Met dit nieuwe aanbod kunnen we ervoor zorgen dat deze bijdrage zo groot mogelijk wordt, omdat we bijvoorbeeld door middel van preventieve inspecties stilstand en de bijkomende hoge kosten kunnen voorkomen.”

Wat houden de drie pakketten in?

Met de drie opties krijgen klanten de mogelijkheid om zelf hun ideale pakket samen te stellen. “Met MasterStart krijgen klanten toegang tot ons volledige product- en serviceaanbod zonder dat ze ergens aan vastzitten”, legt Marc Valentijn, keyaccountmanager Truck, uit. “MasterCare+ gaat een stapje verder: met preventief onderhoud, inspecties, rapportages en handige overzichten willen we een klant volledig ontzorgen op het gebied van bandenbeheer. Met het derde pakket – MasterPremium – profiteren klanten van alle Euromaster-services voor een vast maandbedrag per voertuig.” 

Duurzaam bandenbeheer

Met dit nieuwe serviceaanbod kan Euromaster zijn klanten helpen hun bandenbeheer te verduurzamen. Valentijn: “Door preventieve inspecties uit te voeren en de banden goed op spanning te houden, kunnen hoge brandstofkosten worden voorkomen. Daarnaast kan door het herprofileren van banden veel worden bespaard op het gebied van materiaalkosten. Als we hier dan nog de CO2-reductie bij optellen die gerealiseerd kan worden, dan kunnen wij een klant volledig ondersteunen bij het vergroenen van zijn bandenmanagement.”

Van Maasakkers vult aan: “Met de New Deal kunnen wij al onze klanten een aanbod op maat geven. Het is een mooie stap naar een groenere toekomst.”

Service op locatie

Euromaster heeft vestigingen in heel Europa. Als een truck pech krijgt, kan deze waar en wanneer dan ook geholpen worden, aldus Van Maasakkers. “Klanten profiteren van ons internationale netwerk. Of ze nu in Nederland of in Zuid-Frankrijk met een lekke band staan: de 24/7-pechservice zorgt ervoor dat ze zo snel mogelijk weer veilig de weg op kunnen.” 

In Nederland is Euromaster eveneens wijdverspreid. Klanten kunnen ervoor kiezen naar de vestiging te komen, maar de Euromaster-servicebussen kunnen ook op klantlocatie alle benodigde werkzaamheden uitvoeren.