Als onderdeel van hun oplossingen in ladingzekering, -optimalisatie en -bescherming zijn LayerLok XP, LayerLok AF en LayerLok SC ontworpen om het ruimtegebruik en laadvermogen van trailers te maximaliseren, door een combinatie van een lager systeemgewicht maar met hógere systeemprestaties. Dit resulteert niet alleen in een eenvoudigere bediening van het systeem, maar ook in een hogere laadefficiëntie en lagere kosten voor de voertuigeigenaar.

Dubbele laadvloeren met verschillende laadhoogtes

Een dubbelelaadvloeroplossing biedt gemak daar waar lading niet direct op elkaar gestapeld kan worden. Door een tweede laadvloer te creëren, kan de eindklant de volledige capaciteit benutten en het laadvermogen van het voertuig maximaliseren. LayerLok-oplossingen kunnen zelfs bij verschillende laadhoogtes worden gebruikt om zo het volledige potentieel te benutten.

Gewichtsreductie

De drie LayerLok-oplossingen voor dubbele laadvloeren zijn volledig opnieuw ontworpen, met de nadruk op gewichtsreductie, zonder compromis op het vlak van prestaties. Het engineeringsteam is erin geslaagd het gewicht van de rails tot 40 procent en de vloerbalken tot 30 procent te reduceren! De volledig verzonken LayerLok XP-rail bijvoorbeeld heeft een profieldiepte van 9,25 millimeter – volgens LoadLok aanzienlijk minder dan andere volledig verzonken rails die op de markt verkrijgbaar zijn.

Hogere efficiëntie

Sean Spelman, bestuurslid en hoofd Product & Technologie bij Cargo Control Company, legt uit: "We begrijpen dat elke millimeter én kilogram waardevol is in een voertuigconfiguratie. Door sterkere gewichtsmaterialen te gebruiken in combinatie met ontwerp- en productiewijzigingen, zijn we erin geslaagd de efficiëntie voor de eindgebruiker te verhogen.”

Betere isolatieprestaties

"LayerLok XP is ons beste product”, vervolgt Spelman. "Het verlagen van de profieldiepte van de rails verbetert de isolatieprestaties van koelopleggers en opent nieuwe mogelijkheden voor carrosseriebouwers om volledig verzonken rails te overwegen, zelfs in voertuigen met dunnere wanden. En met LayerLok SC is het gewicht van het volledige systeem met 78 kilo gedaald op basis van een typische SWAP-carrosserie/Wisselbak-configuratie."