De belangrijkste verbeteringen zijn: een sterker chassis, een robuuster achterportaal met vijf scharnieren per deur en een stalen dockingbumper die de carrosserie ontlast bij het aandocken. De TAG FNA rijdt daardoor bij volle belading stabieler volgens de fabrikant, en zou een langere levensduurdoor hebben zijn grotere robuustheid.

Koudebruggen voorkomen

De Talson trailer wordt gebruikt voor het vervoer van luchtvrachtpallets. Hij beschikt over een ingebouwd Joloda Hydraroll rollenbaansysteem, verdeeld in vier secties, dat ook kan worden bediend is als de oplegger afgekoppeld is. De GVK zijwanden en het dak zijn gemaakt van geïsoleerd polyester, versterkt met glasvezel en composiet om koudebruggen te voorkomen. De zijwanden kunnen worden voorzien van opliggende of geïntegreerde spanrails, voor een tweede of zelfs derde laadniveau.

Tevens is de vloer geïsoleerd – de klant heeft de keuze uit harsgecoat hardhout of marothaan (polyurethaan). Op het hoofdeinde wordt een koelmachine naar keuze gemonteerd. Optionele deuren in het kopschot maken het onderhoud van de koelmotor eenvoudig en verdelen de uitstroom van lucht binnen in de trailer.

Vervoer van medicijnen

De trailer beschikt over een ATP FNA-certificaat en is GDP-gecertificeerd (geschikt voor het vervoer van medicijnen). De laadhoogte bedraagt 295 (voor) tot 303 (achter) centimeter, de laadbreedte 249,5 centimeter. Er is ruimte voor vier luchtvrachtpallets of 33 europallets en de trailer heeft een laadvermogen (afhankelijk van de uitvoering) van circa 30 ton. De vooras is hefbaar, wat de wendbaarheid verbetert en de bandenslijtage vermindert.

Lees ook: Trends in trailers: oplegger moet bijdragen aan milieudoelstellingen